Γεωργία Μαυραγάνη, Η ΖΩΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΠΡΑΜΑ

 Κατερίνα Ζάννου, Αντώνης Λάσκος, Παναγιώτης Τσελίφης, Γιάννης Κορφιάς,Μαριάννα Ορφανού,Εβίνα Μπαλωμένου, Εβίτα Συνοδινού, Αλίνα Σιντόροβα, Βέρα Ταμπακάρου, Βάσια Μάρκου, Χρυσούλα Πατμαλή, Λιάνα Τσιφρίκα, Νίκος Βεργίνης, Γρηγόρης Πρίφτης 

Βίντεο: Η ζωή δεν είναι εύκολο πράμα

Μουσική

Ένα παιδί στέκεται στο κέντρο της σκηνής

Δαγκώνει ένα μήλο

Τρομάζει

Φεύγει

Δύο παιδιά στέκονται στο κέντρο της σκηνής

Δαγκώνουν ένα μήλο

Τρομάζουν

Φεύγουν

Όλος ο χορός των εφήβων στέκεται στο κέντρο της σκηνής

Δαγκώνουν ένα μήλο

Μετρούν τους θεατές

Παιδί: 30

Παιδί: 72

Παιδί: 122

Χορός: Πολ-λοί

Χορός: Είναι;

Χορός: Είναι νεκροί ή ζωντανοί;

Παιδί: Ζω-ντα-νοί

Παιδί: Ακούω την ανάσα τους

Παιδί: Εισπνοή, εκπνοή, εισπνοή, εκπνοή, εισπνοή, εκπνοή, εισπνοή, εκπνοή

Παιδί: Κάτι κινείται!

Χορός: Που;

Παιδί: Εκεί

Παιδί: Είναι η συγκίνηση

Χορός: Μπα

Παιδί: Είναι κρύοι

Παιδί: Βαριούνται

Παιδί: Τα έχουν δει όλα

Παιδί: Δεν έχουν δει

Χορός: Τι-πο-τά

Παιδί: Γιατί είναι εδώ;

Παιδί: Δεν έχουν τίποτα καλύτερο να κάνουν

Χορός: Α, οι καημένοι! Α, οι κακόμοιροι!

Παιδί: Φαίνονται κουρασμένοι

Παιδί: Είναι γέροι

Χορός: Αχ αχ αχ τα ποδαράκια μου, ωχ ωχ ωχ η μεσούλα μου, αχ αχ αχ τα νευράκια μου, αχ αχ αχ τα παιδάκια μου

Παιδί: Αχ κουνελάκι κουνελάκι ξύλο που θα το φ... Κι όταν έρθει ο χειμώνας πέφτει κάτω και ψοφά κι όταν έρθει καλοκαίρι ζωντανεύει και πετά

Παιδί: Είναι λυπημένοι

Χορός: Ας τους πούμε ένα ποίημα

Δυο κορίτσια: Ποίημα.

Τίτλος: Ποιος έχει την ευθύνη;

Αχ πόσο χαίρομαι πολύ που πλέον θα μεγαλώσω;

Και στης ευθύνης της στιγμή εν τέλει θα ενδώσω

Θα είμαι ώριμη πολύ δε θα χω όμως γεράσει

Και στην μανούλα την καλή θα έχω πλέον μοιάσει

τα λάθη της εγώ ποτέ μου δεν θα κάνω

και για τις αποφάσεις μου ποτέ δε θα αμφιβάλλω

Τα όνειρά μου θα στεφθούν με πλήρη επιτυχία

και θα χω στα μπαγκάζια μου και κάνα δυο πτυχία

ΟΧΙ στον έρωτα εγώ ποτέ δεν θα ενδώσω

κι ούτε στον κόσμο πρώιμο μωρό εγώ θα δώσω

Μα αν για λόγους άσχημους-φρικτούς βρεθώ μες στην οδύνη;

Αν κάνω λάθη άσχημα ποιος θα χει την ευθύνη;

Η κοινωνία η φρικτή που έχει πλέον κρίση;

Τα άσχημα τα πρότυπα που θα χω ενστερνίσει;

Ο χαρακτήρας ο αυστηρός που θα χω ίσως φτιάξει;

Ή της μανούλας μου ο θυμός που με έχει ξετινάξει;

Παιδί: Δεν τους άρεσε

Παιδί: Θέλουν κάτι άλλο

Παιδί: What do you want?

Παιδί: Τι θέλετε;

Παιδί: Δεν απαντούν

Παιδί: Che cosa vuoi?

Παιδί: Τι θέλετε;

Παιδί: Δεν απαντούν

Παιδί: Δεν θυμούνται

Παιδί: Δε ξέρουν

Παιδί: Τι θέλουν

Χορός: Θέλουν αυτό που δεν μπορούν να έχουν

Θέλουν αυτό που δεν μπορούν να έχουν

Θέλουν αυτό που δεν μπορούν να έχουν

Παιδί: Αγία οικογένεια,

σαν την αμοιβάδα πνίγεις τα παιδιά σου

με τα θέλω σου και τα ινδάλματά σου

τίποτα δε λες μόνο μηρυκάζεις

κι όλες τις ελπίδες μου σε φόβο τις αλλάζεις

Παιδί: Μαγουλάδες

Παιδί: Οξεία περιτονίτιδα

Παιδί: Ιλαρά

Παιδί: Λοιμώδης μονοπυρήνωση

Παιδί: Έρπης...ζωστήρ

Παιδί: Κατάθλιψη

Παιδί: Μανιοκατάθλιψη

Παιδί: Απαγχονισμός

Παιδί: Βαρεμάρα

Παιδί: Παγκρεατίτιδα

Παιδί: Νεφρική ανεπάρκεια

Παιδί: Εγκεφαλική ανεπάρκεια

Παιδί: Ανεπάρκεια....γενικώς

Παιδί: Θυμός

πολύς θυμός

πάρα πολύς θυμός

Παιδί: Καρκίνος

μεταστατικός

παντού

Παιδί: Φόβος

Παιδί: Πολύς φόβος

Παιδί: Πάρα πολύς φόβος

Παιδί: Γηρατειά

Παιδί: Επιστολή 1η

Αγαπημένη μου νεκρή μητέρα,

Λυπάμαι πολύ που δεν είσαι πια κοντά μας

αλλά πιο πολύ λυπάμαι που πρέπει να δηλώσω δημοσίως το πένθος μου για σένα

Ένα πένθος που δεν είναι δικό μου

Γιατί εγώ μητέρα

ζω ακόμα

Μητέρα,

Δεν θέλω να ανεχτώ τη λύπη

Δε θέλω να της παραδοθώ και να ενδώσω

Κρύβω λοιπόν το θάνατό σου από όλους τους φίλους και γνωστούς

Ο μπαμπάς βέβαια φρόντισε να ενημερώσει τους πάντες και τώρα είμαι αναγκασμένος να δεχτώ το λυπημένο τους βλέμμα

Ένα βλέμμα που απευθύνεται στον ίδιο τους τον εαυτό και όχι σε μένα.

Κατάφερες λοιπόν να πρωταγωνιστήσεις και πάλι.

Λες και δεν έφταναν όλα τα προηγούμενα χρόνια της ανημπόριας σου.

Μαμά, δεν θέλω να κλάψω για σένα.

Δεν θέλω να κλάψω για έναν πεθαμένο.

Ούτε για μένα θέλω να κλάψω.

Θέλω να ερωτευτώ και να με ερωτευτούν.

Μόνο αυτό με νοιάζει αυτή τη στιγμή.

Μουσική

Χορεύουν

Παύση μουσικής

Παιδί: Μαμά, μαμά , μαμά

Μουσική

Χορεύουν

Παύση μουσικής

Παιδί: Good morning

Good morning

Good morning

Μουσική

Χορεύουν

Παύση μουσικής

Παιδί: Εισπνοή, εκπνοή. Όλα θα πάνε καλά.

Μουσική

Χορεύουν

Παύση μουσικής

Παιδί: Επιστολή 2η

Αγαπητέ φίλε

Μπαίνω κατευθείαν στο θέμα

Στο σπίτι γίνεται χαμός

γκρίνια και τσακωμοί

για τα λεφτά

Σταμάτησα τα μαθήματα κιθάρας

Να βγάλουν επιτέλους τον σκασμό

Να κάνουν λίγη ησυχία

Να μπορέσω να σκεφτώ

Φίλε

φύγε

τρέχα

δεν πρόκειται να σε βοηθήσουν

δεν μπορούν

Μουσική

Χορεύουν

Παύση μουσικής

Παιδί: Επιστολή 3η

Αγαπητέ σύντροφε φόβε,

Αυτή την εβδομάδα μέτρησα τρεις κρίσεις πανικού

Μία στο μετρό

Μία στο σπίτι

και μια τρίτη-η χειρότερη- που διήρκησε σχεδόν όλη μέρα και με καθήλωσε στο δωμάτιο μου

Αγαπητέ φόβε,

αν συνεχίσεις έτσι θα το χάσω το μυαλουδάκι μου και θα τρέχουμε

Κουράστηκα, κουράστηκα, κουράστηκα

Μουσική

Χορεύουν

Παύση μουσικής

Παιδί: Επιστολή 3η

Λυπημένε μου πατέρα

σήμερα θα σου μιλήσω για την ντροπή

είναι βλέπεις πατέρα η πιο δυνατή κληρονομιά σου σε μένα

μέχρι στιγμής

πατέρα

Η ντροπή λοιπόν πατέρα είναι το άγχος για το πώς σε βλέπουν οι άλλοι

και οι άλλοι πατέρα είναι πολύ χρήσιμοι γιατί αυτοί μας λένε ποιοι είμαστε και όχι ο εαυτός μας

Αλήθεια πατέρα, εσύ ντρέπεσαι;

Που ζεις έτσι όπως ζεις, ντρέπεσαι;

Που είσαι έτσι όπως είσαι, ντρέπεσαι;

Παιδί: Εγωιστή, μαλάκα

εγωιστή, μαλάκα

εγωιστή, μαλάκα

Μουσική

Χορεύουν

Παιδί: Επιστολή 4η

Αγαπητέ σύντροφε φόβε,

Δε με φοβίζουν τα τέρατα και το ''τέλος του κόσμου''.

Με φοβίζουν οι οπαδοί των ομάδων, οι γκουρού με τα ράσα, οι διερμηνείς του Θεού.

Εκείνοι που προσεύχονται και σκοτώνουν.

Που έχουν για πατρίδα τους εσένα και που μισούν τον μέσα τους ξένο.

Και δεν καταλαβαίνω αλλά θυμώνω.

Θυμώνω με αυτούς που με σπρώχνουνε να πάω πιο πάνω.

Με τους ατομιστές. Αυτούς που πάντα λένε ''στ' αρχίδια μου''

και με όσους φαίνονται αλλά στην πραγματικότητα δεν ειναι.

Φοβάμαι όμως πως ό,τι και να κάνω ή δε θα αλλάξει τίποτα ή ότι στο τέλος θα αλλάξω εγώ.

Ότι θα γίνω το ίδιο με αυτά που με θυμώνουν

γιατί τελικά αυτό που με φοβίζει πιο πολύ από όλα είναι ο εαυτός μου.

Χορός: Σιωπή

Παιδί: Επιστολή 5η

Αγαπημένη μου ευχή

Παιδί: Επιστολή 6η

Σιχαμένε φόβε

Δεν είχα ιδέα –κανείς δε μου το πε – πως εσύ τελικά κυβερνάς τη ζωή των ανθρώπων. Εσύ παίρνεις τις αποφάσεις, εσύ ορίζεις τις σχέσεις, εσύ διαλέγεις τα όνειρα, εσύ συντηρείς την αδικία, εσύ κυρτώνεις τις πλάτες των ανθρώπων και κάνεις τους ανθρώπους να μοιάζουν με πλήθος τρελών.

Είσαι τέρας. Ένα σιχαμένο ερπετό. Ένα θλιβερό μικρόβιο.

Ρημάζεις τα πάντα. Ένας αηδιαστικός συναισθηματικός εμετός. Ένα μίασμα, ένα άθλιο θανατηφόρο καρκινικό κύτταρο. Ένας βόθρος. Σε ξέρω. Πόλυ καλά. Είσαι ο θλιβερός μέσος όρος,η υποταγή, η ψεύτικη συγγνώμη, τα θλιβερά πεζοδρόμια, οι ενοχές, τα εγκλήματα-σε όλη τη γη- οι ατελείωτοι καβγάδες. Στο σπίτι. Στο αυτοκίνητο. Στο δωμάτιο με κλειστή την πόρτα για να μη μας ακούνε και γινόμαστε ρεζίλι. Στο δρόμο.

Στη γιορτή.

Σε όλη τη γη.

Παιδί: Επιστολή 7η

Αγαπητέ κόσμε,

Πως γίνεται σε έναν κόσμο που έχει τρεις διαστάσεις

να υπάρχουν μόνο δυο όψεις;

Κορόνα - γράμματα

Δυο φύλα

άντρας-γυναίκα

Δυο απαντήσεις

ναι-όχι

ναι-όχι

ναι-όχι

Παιδί: Είναι όμορφοι ή άσχημοι;

Χορός: Δεν ξέρουν

Παιδί: Είναι καλοί ή κακοί;

Χορός: Δεν ξέρουν

Παιδί: Είναι αθώοι ή ένοχοι;

Χορός: Δεν ξέρουν, έχουν φάει το μήλο

Παιδί: Είναι νεκροί ή ζωντανοί;

Χορός: Είναι μελλοθάνατοι

Βίντεο: Επιστολή 8η

Αγαπημένη μου περικοκλάδα,

έζησα και πέθανα γρήγορα και μέσα στην άγνοια.

Δεν πρόλαβα να σε προετοιμάσω.

Για τίποτα.

Μην νομίζεις άλλωστε ότι μπορούσα.

Μικρή μου, παρ’ όλα αυτά θέλω να σου πω πως...

Παιδί: Δε μπορώ μακριά σου

Σε χρειάζομαι

Μου λείπεις

Σ' αγαπώ

Η ζωή δεν είναι εύκολο πράμα

Χορός: Good-night

 

Σκοτάδι



Το έργο της Γεωργίας Μαυραγάνη Η ζωή δεν είναι εύκολο πράμα παράχθηκε στο πλαίσιο του 3ου Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου και είναι ένα από τα τρία έργα του Φεστιβάλ που επέλεξε η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών  για να ενταχθούν στο πρόγραμμά της για το 2013-2014.

Το έργο παρουσιάζεται για 2 μόνο παραστάσεις, το Σαβατοκύριακο 14 & 15 Δεκεμβρίου 2013, στην Εφηβική Σκηνή Της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών.

Συντελεστές της παράστασης

43ο Λύκειο του Νέου Κόσμου.

Υπεύθυνη ομάδας & σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη.

Βοηθός σκηνοθέτη: Γλυγκερία Στραβοδήμου.

Εκπαιδευτικοί: Έμη Κίτσαλη, Κωνσταντίνα Κακούρου, Δώρα Μιχελοπούλου

Παίζουν οι: Κατερίνα Ζάννου, Αντώνης Λάσκος, Παναγιώτης Τσελίφης, Γιάννης Κορφιάς,Μαριάννα Ορφανού,Εβίνα Μπαλωμένου, Εβίτα Συνοδινού, Αλίνα Σιντόροβα, Βέρα Ταμπακάρου, Βάσια Μάρκου, Χρυσούλα Πατμαλή, Λιάνα Τσιφρίκα, Νίκος Βεργίνης, Γρηγόρης Πρίφτης.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails