Όλια Λαζαρίδου, Από τι ζουν οι άνθρωποι (Лев Толстой)

"Απο τι ζουν οι ανθρωποι" (Φωτογραφία: Χριστίνα Γεωργιάδου)

[...]

 

χθες το πρωί η σκιά μου κι εγώ βγήκαμε να πάμε στην οδό Ιπποκράτους στην τράπεζα να πάρουμε χρήματα, μπροστά εγώ με γρήγορο βήμα και πίσω μου με λίγο πιο αργό, η σκιά μου. Σταμάτησα στο περίπτερο να πάρω τσίχλες σταμάτησε κι αυτή, έσκυψα να δέσω τα κορδόνια μου, έσκυψε κι αυτή, έξω από το μηχάνημα της τράπεζας όμως, περίεργο, ήμουν ξανά μόνο εγώ, μόνη μου έβαλα την κάρτα μέσα στο μηχάνημα, μόνη μου πήρα τα χρήματα κι όταν έστριψα να τα βάλω στο πορτοφόλι μου η σκιά μου ήταν πια ένας άνθρωπος που με κοίταζε με χέρι απλωμένο, δεν μιλούσε, δεν μου είπε τίποτε, ούτε όμως κι εγώ. Κοιταχτήκαμε μες στα μάτια και νιώσαμε ότι τώρα θα κάνουμε μια πολύ απλή, πολύ φυσική ανθρώπινη πράξη: Έχω; Σου δίνω. Τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο.. του ’δωσα ένα χαρτονόμισμα, και χάθηκε ανάμεσα στα αυτοκίνητα... από τι ζουν οι άνθρωποι;

 

[...]

 

 

 

Το παραπάνω απόσπασμα είναι ένα από τα σύγχρονα κείμενα που έγραψε η Όλια Λαζαρίδου για την παράσταση Από τι ζουν οι άνθρωποι, μία θεατρική διασκευή του ομώνυμου διηγήματος του Λέοντος Τολστόι. Τη διασκευή του διηγήματος και τη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφουν η Όλια Λαζαρίδου, ο Γιώργος Νανούρης και ο Ηλίας Κουνέλας. Στο σημείωμα της παράστασης αναφέρουν: «Η ιστορία είναι απλή. Ένας φτωχός παπουτσής, την πιο κρύα νύχτα του χειμώνα, βγήκε τουρτουρίζοντας έξω στο χιόνι για να μαζέψει τα λεφτά που του χρωστούσαν. Σε μια γωνιά του δρόμου έπεσε πάνω σ' ένα σωριασμένο, παράξενο, γυμνό άνθρωπο. Αποφάσισε να τον πάρει μαζί στο σπίτι του. Από το σημείο αυτό ξεκινά μια αλυσίδα από μυστήρια συμβάντα, απροσδόκητα και καταπληκτικά γεγονότα που θα αποκαλύψουν σ' αυτόν και τη γυναίκα του, τη μια και μοναδική αλήθεια, που είναι η απάντηση στο ερώτημα: "Από τι ζουν οι άνθρωποι".» Μετά την περσινή επιτυχία στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», η παράσταση επαναλαμβάνεται από τις 25 Οκτωβρίου 2014 στο Θέατρο Πορεία. Η Ματίνα Καλτάκη έγραψε για την παράσταση μεταξύ άλλων: «Μια νουβέλα του Τολστόι γίνεται στα χέρια της Όλιας Λαζαρίδου, του Γιώργου Νανούρη και του Ηλία Κουνέλα μια παράσταση-χειρονομία, φωτεινή, συγκινητική, παρηγορητική». Ο Νίκος Βατόπουλος σημείωσε μεταξύ άλλων: «Και είναι τέτοια η απλότητα της παράστασης, που σε παρασύρει γιατί έχει χωμάτινη και αέρινη αλήθεια [...] Η Όλια Λαζαρίδου παρεμβάλλει μικρά κείμενα που παραπέμπουν στη σύγχρονη Αθήνα και αυτό το «ρίσκο» πετυχαίνει. Γίνεται ένα σύνολο, μια σφαίρα συναισθήματος, που τη γυρίζει σαν να είναι υδρόγειος η υποβλητική μουσική του Κωνσταντίνου Βήτα. Εξαίρετες και οι τρεις ερμηνείες, μαγικό το σκηνικό της Κατερίνας-Χριστίνας Μανωλάκου, μεγάλης ομορφιάς η κούκλα της Μάρθας Φωκά. Η Όλια Λαζαρίδου με την ελκυστική εύθραυστη στερεότητά της, ο Γιώργος Νανούρης με την ωραία εκφορά και τη σμιλεμένη θωριά του, ο Ηλίας Κουνέλας με φωνή-σίδερο και κρύσταλλο μαζί, και αίσθηση της θεατρικής εμπειρίας».

Συντελεστές της παράστασης

Διασκευή – Σκηνοθεσία – Ερμηνεία: Όλια Λαζαρίδου, Γιώργος Νανούρης, Ηλίας Κουνέλας
Σύγχρονα Κείμενα: Όλια Λαζαρίδου
Μουσική: Κωνσταντίνος Βήτα
Σκηνικά – κοστούμια: Κατερίνα-Χριστίνα Μανωλάκου
Κατασκευή κούκλας: Μάρθα Φωκά
Ζωγραφιά: Γιώργος Χαβουτσάς
Φωτισμοί: Σοφία Αλεξιάδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Άννα Μαρία Πασχάλη
Συμπαραγωγή: Λυκόφως –Θέατρο Πορεία

 

Δείτε στη βιβλιοnet ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα για τον Λέοντα Τολστόι και δείτε ποια βιβλία του κυκλοφορούν στα Ελληνικά. Το Από τι ζουν οι άνθρωποι κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μαΐστρος σε μετάφραση του Γρηγόρη Κονδύλη και εικονογράφηση της Ναταλίας Αφεντουλίδου.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails