Ιφιγένεια Ντούμη, Love me tender

Foto by Alexandros Kypriotis

CAN’T BUY ME LOVE


Κουρνιασμένο ανάμεσα στα πόδια μου

το δώρο μου για σένα.

Το κρατούν ζεστό τα δάχτυλά μου,

του ψιθυρίζω, τ’ όνομά σου κι ανασταίνεται.


Οπότε να τι άνθος σου προσφέρω.

Όλο δικό σου και πάντα διαθέσιμο

κι ας πουν πως είναι απλοϊκή η χειρονομία·

είναι η αλήθεια·

μία καλή, μία ανάποδη.




ΤΟ ΦΛΙΤΖΑΝΙ


Όταν σου λένε τον καφέ,

σου ζητούν προς το τέλος

να πιέσεις με τον μέσο

το κέντρο του φλιτζανιού.


«Να ψήσω καφέ;» είπες

κι έκατσα στον κήπο και περίμενα.

Η μυρωδιά του γκαζιού με ζάλισε.

Είδα τότε τα παιδιά μας

να τρέχουν στο γρασίδι.

Σε λίγο εμφανίστηκες με τα φλιτζάνια

κι αφού ήπιαμε αισθάνθηκα

τη φούστα μου να θροΐζει

πάνω απ’ το χέρι σου.

Το μεσαίο σου δάχτυλο άρχισε

ν’ αναρριχάται να εισχωρεί να με κατακλύζει

καθώς τα δυο αγόρια έπαιζαν μ’ ένα σαλιγκάρι

που σκόρπιζε γλίτσα στις πλάκες.

Δεν με φίλησες μόνο γελούσες

βλέποντας τα μάτια μου να γυαλίζουν.

Μαμά μαμά μαμά μαμά η κραυγή που

με ακολούθησε στην κορύφωση

καθώς η ρόγα του δαχτύλου σου

χτυπούσε ρυθμικά το τύμπανο

της καύλας μου.


«Δεν βλέπω παιδιά, κορίτσι μου» είπε η μάντισσα.




ΣΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ


Η αχνή γραμμή από αλάτι

σ’ αυτή την μπλούζα

μου θυμίζει

εσένα

κάποτε.




ΠΡΩΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ


«Μ’ αυτό το πλευρό να κοιμάσαι»

μου ψιθύριζες όλο το βράδυ

στο κέντρο του κεφαλιού

στο ύψος των ματιών.


Χέρια δεν ένιωθα ούτε σώμα.

Ούτε ζεστό το στρώμα δίπλα μου.

Μόνο αυτό το σημείο στο κεφάλι

έκανε τη διαφορά.


Τουλάχιστον αν μ’ άφηνες λίγο

να γυρίσω να κοιτάξω,

θα ήξερα

τι να περιμένω.

 

 

 

ΑΞΙΝΤΑΝ


Με χτύπησε ένα αυτοκίνητο.

Ψέματα.

Δεν έστριψε καν στο δρόμο που διέσχιζα.

Σχεδόν ένιωσα όμως τη λαμαρίνα στο γοφό μου.

Ήταν η λαχτάρα μου να ευοδωθεί το σχέδιο.

Δεν θα με σκότωνε, θα είχα τις αισθήσεις μου

–το κινητό σφιχτά στο χέρι.

Εσύ ήσουν ακόμα κοντά.

Θα σ’ έπαιρνα τηλέφωνο.

Δεν προλαβαίνω.

Όσο είσαι στην πόλη

πρέπει να με χτυπήσει ένα αυτοκίνητο.




https://www.politeianet.gr/books/9786185274276-ntoumi-ifigeneia-saixpirikon-love-me-tender-283731 Τα παραπάνω ποιήματα είναι από την πρώτη ποιητική συλλογή της Ιφιγένειας Ντούμη που κυκλοφόρησε το 2018 από τις εκδόσεις Σαιξπηρικόν. 


Η Ιφιγένεια Ντούμη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1982. Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (1999-2003), λογοτεχνική μετάφραση από τα Ισπανικά στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Μετάφρασης Λογοτεχνίας (Ε.ΚΕ.ΜΕ.Λ), και υποκριτική στη δραματική σχολή «Αρχή» της Νέλλης Καρρά. Εργάζεται ως μεταφράστρια.

 

Η Logotexnia21 την ευχαριστεί πολύ για την άδεια αναδημοσίευσης.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails