Ελευθερία Π. Τσίτσα, 3 ποιήματα

  "Ζωή και θάνατος" του Gustav Klimt

ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΑΝΕΠΑΡΚΟΥΣ ΟΡΑΣΗΣ

Υπάρχει μια ειρωνεία των ματιών όταν δε φοράς γυαλιά

Η διογκωμένη διάθλαση

Η πεπλατυσμένη λαμπρότητα των φώτων ενός νυχτερινού δρόμου

Το εκ φύσεως συγκεχυμένο θέαμα της πραγματικότητας

Μια δεύτερη ζωή που ξυπνά στα όρια του απροσδιόριστου

Σχηματισμοί οικείων κατά τα άλλα παραστάσεων

Αποκτούν αφαιρετικές διαστάσεις

Τα μυωπικά μάτια σε ειρωνεύονται

Τέρας της φύσης

Σε αποκαλούν

Φυσικώς αδύνατη

Αν κάποτε συναντηθούμε

Δε θα φορώ τα γυαλιά μου

Θέλω με την ανεπαρκή μου όραση να δω

Την παραμόρφωσή σου

Έτσι όπως φτιάχτηκε μέσα μου

Κι επιμελώς θα κρύψω συμπλέγματα

Αδυναμίες κι ανασφάλειες

Της υποβαθμισμένης ιδιότητάς μου

Ω, πόσο τυχερή είμαι ως μύωψ!


ΚΑΝΙΒΑΛΟΣ

Η απόσταση μεταξύ μας είναι το κομμένο σου πόδι

Το παίρνεις στα χέρια σου το παρατηρείς

Αναρωτιέσαι πώς βρέθηκε κομμένο από πάνω σου

Έμεινες να κοιτάζεις το απογυμνωμένο μέλος

Κύτταρα νεκρωμένα

Ατομικές ζωές επί ξύλου κρεμάμενες

Με κοιτάζεις σαν να περιμένεις

Να δώσω εγώ την εξήγηση

Πώς να σου εξηγήσω;

Αυτός ο ακρωτηριασμός με βολεύει απίστευτα

Με ένα πόδι δεν προλαβαίνεις τη ζωή

Δεν προλαβαίνεις την ελευθερία

Έτσι παίρνω το προβάδισμα που πάντα ζητούσα

Το κομμένο πόδι σου είναι η εκδίκησή μου

See ya!


ΜΑΝΝΑ

Η γλώσσα ανατρέπεται οι σκέψεις αποδομούνται

Έκρυθμο φαίνεται το στήσιμο του λόγου μου

Ανίκανο να ισορροπήσει έστω για μια στιγμή

Σε σκέψεις παλιές κι αναμνήσεις επώδυνες

Ανάδοχες μυρωδιές κι αγγίγματα χάθηκαν οριστικά

Ας μην άνοιγες ποτέ τα πόδια σου

Ας σφράγιζες τους πόθους σου

Στην ηλικία που γεννήθηκαν

Αρνήθηκες μια φορά δυο φορές

Ζήσαμε χωρίς εσένα

Ζήσαμε

Ανάψαμε φωτιά

Σε κρατήσαμε μακριά μας

Τα θηρία φοβούνται τη φωτιά

Τώρα πια όμως σε σκορπίζω μάννα

Σε όρνια εδώ και χρόνια πεινασμένα.



Τα παραπάνω ποιήματα είναι από την πρώτη ποιητική συλλογή της Ελευθερίας Π. Τσίτσα με τον γενικό τίτλο  Στο μείον δύο που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ιωλκός τον Μάιο του 2013.  Η Ελευθερία Π. Τσίτσα γεννήθηκε το 1967 και σπούδασε Αγγλική Φιλολογία. Είναι μεταφράστρια και καθηγήτρια Αγγλικών.

 

© Ελευθερία Π. Τσίτσα + Εκδόσεις Ιωλκός

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails