Aldo Palazzeschi, Ποιος είμαι;


Foto_by_Henry_Azuil

Είμαι άραγε κάποιος ποιητής;

Όχι, βέβαια.

Δεν γράφει παρά μια λέξη, εντελώς παράξενη,

η πένα της ψυχής μου:

«τρέλα».

Είμαι επομένως κάποιος ζωγράφος;

Ούτε κι αυτό.

Δεν έχει παρά ένα χρώμα

η παλέτα της ψυχής μου:

«μελαγχολία».

Κάποιος μουσικός, επομένως;

Επ’ ουδενί.

Δεν υπάρχει παρά μια νότα

στην ταστιέρα της ψυχής μου:

«νοσταλγία».

Είμαι επομένως…τι;

Βάζω έναν μεγεθυντικό φακό

μπροστά απ’ την καρδιά μου

για να τη βλέπει ο κόσμος.

Ποιος είμαι;

Ο σαλτιμπάγκος της ψυχής μου.

     

Μετάφραση από τα Ιταλικά: Αρχοντία Κυπριώτου


palazzeschi_aldo-b Ο ποιητής Άλντο Παλατσέσκι [Aldo Palazzeschi] γεννήθηκε στη Φλωρεντία το 1885 και πέθανε στη Ρώμη το 1974. Το πραγματικό του όνομα ήταν Aldo Giurlani, αλλά από το 1905 άρχισε να υπογράφει με το επώνυμο της γιαγιάς του από την πλευρά της μητέρας του. Γόνος ευκατάστατης οικογένειας εμπόρων, σπούδασε λογιστική αλλά αφιερώθηκε στη συγγραφή. Το ποίημα "Ποιος είμαι;" [Chi sono?] συμπεριλαμβάνεται στην ποιητική συλλογή Poemi, που κυκλοφόρησε το 1909. Ο Παλατσέσκι θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους Ιταλούς ποιητές του 20ου αιώνα.

© Logotexnia21 + Archodia Kypriotou

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails